Pillars of Eternity II Deadfire
Moderní izometrické RPG hry dokáží přinést pořádnou výzvu. Nebojí se toho, že budou těžce hratelné, dokáží poskytnout skvěle zpracované herní mechaniky, a přitom navazují na starou dobrou školu RPG her. Těchto her je, jako šafránu. Právě do této úzké skupiny patří i pokračování Pillars of Eternity s číslem 2 a podtitulem Deadfire. Opět se dočkáte herní nirvány, a to doslova, protože nový díl Pillars of Eternity II: Deadfire toho nabízí opravdu hodně. Když říkáme, že toho bude hodně, tak nám věřte, protože na vás čeká svět Pillars of Eternity, který je neuvěřitelně živý a dokáže vás absolutně pohltit a nepustit.
Jestliže jste hráli první díl Pillars of Eternity, tak využijte možnosti přetáhnout si svou postavu i do druhého dílu. Zapomeňte na to, že byste si mohli přenést do druhého dílu i své těžce získané vybavení a schopnosti, které jste získali v průběhu hraní prvního dílu. Do nového příběhu se přenesou jen vaše rozhodnutí, která jste učinili v minulosti. Příběh od samotného začátku jede na velké obrátky. Z pevnosti Caed Nua, kterou vlastníte a ovládáte se brzy stane hromada suti a kamene, a to díky bohu Eothas (bohu přeměny, znovuzrození a světla). Eothas se převtělil do obrovské sochy pod pevností a vydal se na cestu.
Aby toho nebylo málo, tak všem živým bytostem v okolí vysál duši. Tedy i vašemu hrdinovi, který není obyčejným smrtelníkem. Bohyně smrti ho může znovu vyslat na zem, i když to má pro něj následky. Je velmi oslaben a musí zjistit, co se mu to vlastně stalo. Musí se potýkat s tím, že větší část jeho duše je uvězněna v obří kráčející soše boha. Čím se hrdina nachází ve větší vzdálenost od sochy, tím bude jejich pouto slabší. Hrozí to, že se křehké spojení přeruší a tím nastane absolutní konec. Hlavní hrdina je téměř bez své duše, výbavy a schopností, k tomu všemu kráčející bůh po zemi, který přináší zkázu celé zemi, to je velký průšvih. Čeká vás výprava na ostrov Deadfire, toto je také cílová stanice boha Eothas.